TEST NA BADANIE UKIERUNKOWANIA OSOBOWOŚCI

Test składa się z 27 pytań. Wybierzcie odpowiedź, która najbardziej odpowiada z waszego punktu widzenia na zadane pytanie. Możliwe, że warianty odpowiedzi będą bardzo zbliżone do Waszej oceny.  Wybierzcie tylko ten wariant, który jest dla Was ważniejszy.

Wśród pytań nie ma  "złych" ani "dobrych" odpowiedzi. Nie próbujcie ich odgadywać

Po przeprowadzeniu i wypełnieniu całego testu, naciśnijcie przycisk " REZULTAT " i przeczytajcie poniżej informacje na temat Waszego ukierunkowania zgodnie z procentowym wynikiem.

Życzymy przyjemnej  pracy!

1. Największe zadowolenie mam z:

a. efektów mojej pracy
b. poczucia tego, że praca została wykonana dobrze.
c. a)      na myśl, że otaczają mnie przyjaciele.

2. Gdybym był uczestnikiem jakiejkolwiek dyscypliny sportu, to chciałbym być:

a. trenerem opracowującym technikę i taktykę gry. 
b. sławnym zawodnikiem.
c. kapitanem drużyny.

3. Według mnie, najlepszym pedagogiem jest ten, który:

a. przejawia zainteresowania uczniem i ma do niego indywidualne podejście.
b. wyzwala zainteresowanie przedmiotem, tak że uczeń z zadowoleniem pogłębia wiedzę z tego przedmiotu.
c. wytwarza w grupie taki stan, że nikt nie boi się wypowiedzieć swojego zdania.

4. Podoba się mi kiedy ludzie:

a. cieszą się z wykonanej pracy.
b. z zadowoleniem pracują w kolektywie.
c. dążą do wykonania swojej pracy lepiej niż inni.

5. Chciałbym aby moi przyjaciele:

a. byli wrażliwi na potrzeby innych, jeśli zachodzi taka potrzeba.
b. byli mi wierni i oddani.
c. byli mądrymi i interesującymi ludźmi.

6. Za najlepszych przyjaciół uważam tych:

a. z którymi, mam dobre stosunki.
b. na których, zawsze można polegać.
c. którzy mogą osiągnąć w życiu wiele.

7. Najbardziej nie lubię:

a. kiedy mi coś się nie udaje.
b. kiedy psują się stosunki z przyjaciółmi.
c. kiedy mnie krytykują

8. Według mnie, jest najgorzej, kiedy pedagog:

a. nie ukrywa swojej awersji do uczniów, wyśmiewa ich i poniża.
b. wyzwala ducha współzawodnictwa w grupie.
c. niedostatecznie dobrze zna swój przedmiot.

9. W dzieciństwie najbardziej mi się podobało   :

a. spędzać czas z przyjaciółmi.
b. zadowolenie z wykonanej pracy.
c. jeśli mnie chwalili za cokolwiek.

10. Chciałbym być podobny do tych, którzy:

a. osiągnęli w życiu sukces.
b. prawdziwie pasjonują się swoja pracą.
c. odznaczają się dobrocią i są przyjacielsko nastawieni do innych

11. W pierwszej kolejności szkoła powinna:

a. nauczyć rozwiązywania zadań, które stawia życie.
b. rozwiązywać indywidualne zdolności ucznia.
c. wykształcać cechy pomagające współżyć z innymi

12. Kiedy miałbym więcej czasu wolnego,wykorzystałbym go na:

a. kontakty towarzyskie.
b. na odpoczynek i rekreację.
c. na swoje ulubione zajęcia i dokształcanie.

13. Największe sukcesy osiągam, kiedy:

a. pracuję z ludźmi, którzy są dla mnie sympatyczni
b. mam interesującą pracę.
c. moje wysiłki są nagradzane.

14.  Lubię, kiedy:

a. inni mnie cenią.
b. mam poczucie dobrze wykonanej pracy.
c. spędzam czas z przyjaciółmi.

15. Kiedy dziennikarz pisałby o mnie w gazecie, to chciałbym aby:

a. opowiedzieli o jakieś interesującej sprawie związanej z pracą, nauką, sportem itp.
b. napisali o mojej działalności.
c. obowiązkowo napisał o kolektywie, z którym pracuję.

16. Lepiej się uczę, kiedy wykładowca:

a. ma do mnie indywidualne podejście.
b. umie wyzwolić u mnie zainteresowanie przedmiotem.
c. organizuje grupowe rozwiązywanie problemów.

17. Nie ma nic gorszego dla mnie niż:

a. nieposzanowanie mojej godności.
b. porażka przy wykonaniu pracy lub zadania.
c. utrata przyjaciół.

18. Najbardziej w życiu cenię:

a. sukces.
b. interesującą samodzielną pracę
c. zdrowy umysł i pomysłowość.

19. Nie lubię ludzi, którzy:

a. uważając siebie za gorszych od innych.
b. często wchodzą w konflikty i spory.
c. są przeciwni  wszelkim zmianom.

20. Przyjemnie jest, kiedy:

a. pracuję nad sprawą ważną dla wszystkich.
b. mam dużo przyjaciół.
c. wyzwalam zachwyt i wszystkim się podobam.

21. Według mnie, po pierwsze zarządzający powinien być:

a. dostępnym.
b. posiadać autorytet.
c. wymagający.

22. W wolnym czasie z ochota przeczytałbym książki:

a. jak bawić przyjaciół i kierować ludźmi.
b. o życiu znanych i cenionych ludzi
c. o ostatnich osiągnięciach nauki i techniki.

23. Jeśli posiadałbym zdolności muzyczne, to chciałbym być:

a. dyrygentem.
b. kompozytorem.
c. solistą.

24. Chciałbym:

a. wymyślić interesujący konkurs.
b. zwyciężyć w konkursie.
c. zorganizować konkurs i przewodniczyć w nim.

25. Najważniejsze dla mnie wiedzieć:

a. co chcę zrobić.
b. jak osiągnąć cel.
c. jak zorganizować ludzi by osiągnąć cel.

26. Człowiek powinien dążyć do tego, by:

a. inni byli z niego zadowoleni.
b. przede wszystkim wypełniać swoje zadania.
c. aby nie być upomnianym za niewypełnioną pracę.

27. Najlepiej odpoczywam w czasie wolnym:

a. w towarzystwie przyjaciół.
b. oglądając filmy rozrywkowe.
c. zajmując się swoimi ulubionymi pracami.



Ukierunkowanie na siebie:

%

Ukierunkowanie na innych ludzi

%

Ukierunkowanie na pracę

%

Ukierunkowanie na siebie

Orientacja na konkretne wynagrodzenie bez względu na charakter pracy i miejsce w strukturze, agresywność w dążeniu do osiągnięcia statusu materialnego, ukierunkowanie na posiadanie, skłonność do konfliktów, drażliwość, tchórzliwość, introwersja.


Ukierunkowanie na innych ludzi

Dążenie przy sprzyjających warunkach do tworzenia kontaktów z ludźmi, orientacja na współpracę, chęć niesienia pomocy innym, orientacja na społeczne współdziałanie, którego charakter zależy od związków w grupie, potrzeb i przywiązania oraz emocjonalnych stosunków międzyludzkich.

Ukierunkowanie na pracę

Zainteresowanie rozwiązywaniem problemów wynikających z wykonywanej pracy, dążenie do jak najlepszego wykonania pracy, orientacja na współzawodnictwo w pracy, zdolności do wyrażania własnego zdania na temat rozwiązywania problemów w pracy i sposobów osiągania określonego celu.